Webinarer: DBU Bredde sætter SPOT på...

...de områder inden for breddefodbold, som mangler oplysning og som ikke nødvendigvis matcher med vores andre uddannelsesretninger.

På denne side sigter vi efter at skabe nysgerrighed og interesse samt ikke mindst forståelse for, hvilke udfordringer og udviklingsmuligheder, der rør sig i breddefodbold.

Du finder et bredt udvalg af emner nedenfor, som vi sætter SPOT på sammen med en ekspert på området.

Oversigt over alle emner, som vi har sat SPOT på:

Klik på en boks og du bliver ført ind på DBU Breddes YouTube-kanal, hvor du kan se det ønskede webinar i fuld længde. Under hvert webinar finder du også en beskrivelse af temaet.

Beskrivelse+

Bestyrelser for foreninger med ansatte har nemlig i modsætning til foreninger, der alene drives af frivillige, et arbejdsgiveransvar. Der er rigtig meget at hente i at have en eller flere ansatte i sin forening til hjælp til drift og udvikling. Men det betyder også, at bestyrelsen har diverse pligter at overholde.

Derudover skal bestyrelsen også forholde sig til principielle spørgsmål om f.eks. løn, arbejdstid, udvikling og efteruddannelse til ansatte. Alt dette sættes der SPOT på i dette webinar.

Ekspert: Henriette Højbjerg, Center for frivilligt socialt arbejde.

Beskrivelse+

God børnefodbold handler om fodbold i sin spilform. Børnene bør selv øve sig i/lege med at spille fodbold i sin kaotiske natur, fremfor at lære spillets enkelte elementer fra en flink og erfaren træner.

Børnene skal ikke styres udefra, men i stedet sættes i situationer, som kræver deres egne beslutninger i spillet – noget som nemmest sker ved blot at sætte spillet i gang og hjælpe spillerne undervejs, når bolden ruller.

Ud med lange køer og lange forklaringer. Færre øvelser - mere spil.

Ekspert: David Kiær Nielsen, DBU Jylland & DBU Bredde.

Beskrivelse+

Skaf midler til det næste projekt i jeres fodboldklub. Det behøver slet ikke at være så svært.

På dette SPOT Webinar sætter vi fokus på. hvordan man som klub kan komme i gang med fondsansøgninger til diverse projekter.

Vi ønsker derfor med dette webinar at skabe gnisten til at komme i gang med fondsansøgninger i jeres klub. De forskellige steps i processen vil blive gennemgået. Derudover vil der være forskellige fif til at opstarte processen.

Ekspert: Lene Wittek-Holmberg, DBU Projekt & Analyse.

Beskrivelse+

Vi har i forenings Danmark valgt at børns fødselsdato afgør, hvem de grupperes med til fodbold.

Men årgangsopdelingen kan have konsekvenser for de relativt yngste børn på en årgang.

Denne ’relative alderseffekt’ og fordelene ved at give børn lige meget spilletid kan du høre om i dette SPOT webinar.

Ekspert: Rasmus Porse, DBU Projekt & Analyse.

Beskrivelse+

Spillerne i danske fodboldklubber har vidt forskellige baggrunde, og der kan både være store forskelle, når det kommer til den enkeltes kulturelle, religiøse eller familiære forhold.

Derfor er det ikke usædvanligt, at man som træner eller leder godt kan føle, at man kommer lidt til kort, når det gælder at inkludere alle i fodboldklubben. Ikke mindst dem, som har minoritetsbaggrund.

Alt dette sættes der SPOT på i denne udgave.

Ekspert: Mahmoud Dirawi, Ungdomsudviklingstræner i IF Lyseng.

Hvad skal vi sætte SPOT på næste gang?
Hvis du har en god idé til et relevant emne, som DBU Bredde bør sætte SPOT på, er du velkommen til at kontakte Søren Møller på somo@dbujylland.dk